Spotkania z elementami TUTORINGU w Szko艂ach INFOTECH jako wsparcie ucznia szczeg贸lnie uzdolnionego.
Tutoring szkolny to forma pracy pedagogicznej realizowana w bezpo艣rednim i indywidualnym kontakcie z uczniem, ze szczeg贸lnym uwzgl臋dnieniem:
- godno艣ci ucznia i wychowawcy, wyp艂ywaj膮cej z faktu ich cz艂owiecze艅stwa;
- inter i intra-atrakcyjno艣ci procesu wychowawczego;
- transgresyjno艣ci procesu wychowawczego – czyli przekraczania ogranicze艅;
Do podstawowych zada艅 szko艂y nale偶y nauczanie i wychowywanie. Zatem tutoring szkolny, kt贸ry wprowadzamy do naszych Szk贸艂 Infotech w nadchodz膮cym roku szkolnym b臋dzie 艂膮czy艂 proces dydaktyczny z procesem wychowawczym.
Mo偶e si臋 to zadzia膰, w贸wczas gdy tutee, czyli podopieczny b臋dzie m贸g艂 w komfortowym dla siebie czasie i miejscu porozmawia膰 nie tylko o sukcesach, ale i problemach w szkole, o swoich planach na przysz艂o艣膰, marzeniach. Nie b臋dzie to dodatkowy przedmiot edukacyjny, korepetycje, fakultety czy zaj臋cia wyr贸wnawcze – nie ma tu ocen, dodatkowych obowi膮zk贸w, zalicze艅, s膮 za to cykliczne spotkania z Tutorem, kt贸re聽 wymagaj膮聽 ch臋ci聽 po obu stronach, zar贸wno tutora, jak i podopiecznego.聽
W Szko艂ach Infotech obj臋ci Tutoringiem s膮 uczniowie szczeg贸lnie uzdolnieni jak r贸wnie偶 ci, kt贸rzy przejawiaj膮 ch臋膰 rozwoju. G艂贸wnym celem tej metody jest rozwijanie potencja艂u ucznia, nakierowywanie na rozw贸j. Tutoring ma na celu zwi臋kszenie sukces贸w edukacyjnych uczni贸w, zaspokojenie ich indywidualnych potrzeb i rozwijanie umiej臋tno艣ci, kt贸re pomog膮 im osi膮gn膮膰 sukces w szkole i w 偶yciu.
Jest to efektywna forma edukacyjnego wsparcia, kt贸ra mo偶e by膰 dostosowana do konkretnych potrzeb i cel贸w ucznia. Kiedy uczniowie osi膮gaj膮 sukcesy聽 ich poczucie i pewno艣膰 siebie ro艣nie. To z kolei wp艂ywa pozytywnie na ich samoocen臋 oraz zwi臋ksza聽 gotowo艣膰 do podejmowania wyzwa艅 i d膮偶enia do osi膮gni臋cia cel贸w. Tutoring mo偶e by膰 miejscem, gdzie uczniowie zdolni mog膮 eksplorowa膰 swoj膮 kreatywno艣膰 i pasje. Tutor mo偶e pom贸c im w rozwijaniu projekt贸w artystycznych, naukowych lub innych dziedzin, kt贸re ich interesuj膮.聽
- Wiedza
- Presja
- Rozw贸j
Tutoring dla uczni贸w zdolnych nie jest tylko kwesti膮 podnoszenia poziomu wiedzy, ale rozwijania ich potencja艂u i pasji. To narz臋dzie, kt贸re mo偶e pom贸c w kszta艂towaniu przysz艂ych lider贸w, naukowc贸w i tw贸rc贸w.聽
Uczniowie zdolni mog膮 odczuwa膰 presj臋 zwi膮zan膮 z osi膮ganiem wysokich wynik贸w. Tutoring mo偶e dostarczy膰 im wsparcia emocjonalnego i pom贸c w radzeniu sobie ze stresem. Jako zesp贸艂 PPP ogromn膮 warto艣膰 przyk艂adamy do dbania o聽dobrostan psychiczny naszych uczni贸w, dlatego te偶 zale偶y nam na tym, aby Tutoring obejmowa艂 wsparcie emocjonalne w spos贸b holistyczny – od wyja艣niania mechanizm贸w zachodz膮cych w naszym organizmie, po umiej臋tno艣膰 radzenia sobie ze stresem, presj膮 zwi膮zan膮 z nauk膮 czy nud膮, kt贸r膮 cz臋sto uczniowie szczeg贸lnie uzdolnieni odczuwaj膮 w czasie zaj臋膰 edukacyjnych. Jeste艣my 艣wiadomi tego, i偶聽uczniowie zdolni cz臋sto potrzebuj膮 wi臋kszych wyzwa艅 intelektualnych, aby utrzyma膰 swoje zainteresowanie nauk膮 oraz wi臋kszych wyzwa艅 emocjonalnych, aby m贸c wychodzi膰 ze聽 strefy komfortu.
Tutoring daje wiele mo偶liwo艣ci rozwoju – nie tylko poprzez zdobywanie wiedzy, ale r贸wnie偶 poprzez nauk臋 odpowiedzialno艣ci, 艣wiadomo艣ci spo艂ecznej, troski o drugiego cz艂owieka oraz zdolno艣ci komunikowania si臋. Stawiamy na umiej臋tno艣膰 rozwi膮zywania problem贸w jak i prowadzenia dzia艂a艅 w grupie, ale przede wszystkim szacunku i wiary w swoje mo偶liwo艣ci.