Oferta edukacyjna
Programista gier, czyli Technik Programista pracujący w branży GameDev, to specjalista odpowiedzialny za kodowanie i implementację mechaniki postaci, które ożywiają świat gry. Jego zadaniem jest napisanie kodu, który determinuje, jak postacie i obiekty w grze poruszają się, reagują na działania gracza oraz jak gra działa na poziomie technicznym.
Technik Programista – o specjalności GameDev to osoba, która po ukończeniu nauki w Technikum Programistycznym INFOTECH otrzyma suplement do dyplomu o przebiegu nauczania dotyczące przebiegu całego cyklu kształcenia z zakresu tworzenia gier komputerowych.
Programista GameDev korzysta z różnych języków programowania i narzędzi, takich jak Unity, Godot czy Unreal Engine, aby stworzyć gry, które są zarówno atrakcyjne wizualnie, jak i sprawnie działające. Praca ta wymaga zdolności do rozwiązywania problemów technicznych, optymalizacji kodu oraz ścisłej współpracy z innymi członkami zespołu, takimi jak projektanci czy graficy.
Praca programisty gier to połączenie pasji do gier i umiejętności technicznych. To szansa na tworzenie własnych światów, ciągły rozwój i zdobywanie nowych umiejętności w dynamicznie rozwijającej się branży wartej ponad 200 mld dolarów.
Profil kandydata
- Umiejętność wykorzystywania inteligencji matematyczno-logicznej
- Pasja do gier i programowania
- Podstawowa znajomość tematyki programowania, m.in. czym jest programowanie, języki programowania
- Zainteresowanie tworzeniem własnych gier
- Zainteresowania związane z procesem tworzenia gier
Języki obce
Do wyboru są następujące języki obce:
- Hiszpański – język pełen pasji i kultury, który otwiera wiele drzwi na świecie.
- Niemiecki – kluczowy język w przemyśle i technologii, szczególnie w Europie.
- Rosyjski – jeden z najważniejszych języków Europy Wschodniej i Azji.
Język angielski jest obowiązkowy dla wszystkich, ponieważ stanowi podstawę współczesnej komunikacji międzynarodowej, technologii oraz nauki. Z nami opanujesz go na poziomie zawodowym, gotowym do wykorzystania w branży IT.
Przedmioty realizowane w cyklu kształcenia
Przedmiot rozszerzony – język angielski
Przedmiot rozszerzony nauczany w toku nauki nie jest obligatoryjny na egzaminie maturalnym,
uczeń może wybrać zdawane przedmioty maturalne zgodnie ze swoimi preferencjami.
1 klasa
- Język angielski zawodowy
- Podstawy programowania
- Tworzenie oraz obróbka grafiki rastowej i wektorowej
- Kontrola wersji kodu (GiT)
2 klasa
- Programowanie obiektowe
- Podstawy baz danych
- Podstawowe aplikacje WWW
- Modelowanie 3D i animacja
3 klasa
- Projektowanie oprogramowania
- Język Programowania C#
- Zaawansowane aplikacje WWW
- Podstawy PHP
4 klasa
- Zaawansowane aplikacje WWW
- Aplikacje desktopowe
- Aplikacje mobilne
- Tworzenie gier komputerowych
5 klasa
- Systemy desktopowe
- Serwerowe systemy WWW
- Wykorzystanie generatywnej AI w tworzeniu gier komputerowych
Egzaminy zawodowe
Klasa | Egzamin |
---|---|
4 klasa - czerwiec | INF.03 - Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych. |
5 klasa - styczeń | INF.04 - Projektowanie, programowanie i testowanie aplikacji. |
Certyfikaty
- Unity Certified Associate - Certyfikat Unity potwierdza umiejętności związane z jednym z najpopularniejszych silników gier. Kurs obejmuje podstawy tworzenia gier, projektowania poziomów, skryptowania, a także pracę z dźwiękiem i animacją.
- Unreal Engine Developer Certification - Ten certyfikat jest wydawany przez Epic Games, firmę odpowiedzialną za rozwój silnika Unreal Engine. Epic Games prowadzi oficjalne kursy oraz egzaminy, które można zdawać online lub w partnerskich ośrodkach. Certyfikat ten potwierdza zaawansowane umiejętności w programowaniu w C++, modelowaniu 3D, renderowaniu oraz tworzeniu realistycznych środowisk.
Praktyki
- 4 klasa – 140h maj/czerwiec
- 5 klasa – 140h listopad/grudzień
Praktyki w szkole średniej w zawodzie programisty odgrywają kluczową rolę, ponieważ pozwalają uczniom zdobyć praktyczne doświadczenie i zastosować wiedzę teoretyczną w rzeczywistych projektach. Dzięki współpracy z firmami IT, uczniowie mogą lepiej zrozumieć wymagania branży, co ułatwia im start w karierze zawodowej po zakończeniu nauki.
Jakie studia?
Absolwenci mogą kontynuować naukę na takich kierunkach studiów jak Informatyka, Inżynieria Gier Komputerowych, Grafika Komputerowa, Automatyka i Robotyka, Programowanie Aplikacji Mobilnych, Programowanie Aplikacji Webowych, a także Sztuczna Inteligencja i Uczenie Maszynowe.
Po naszym technikum kandydat może podjąć studia na wyżej wymienionych kierunkach, ale jest również dobrze przygotowany do wykonywania zawodu. Dzięki temu może łączyć pracę zawodową z doskonaleniem praktycznych umiejętności oraz studiami w trybie zaocznym, na co decyduje się większość naszych absolwentów.
GameDev to zawód przyszłości
- Programista gier (Game Developer) – tworzy i rozwija gry komputerowe.
- Projektant gier (Game Designer) – projektuje mechanikę i zasady gry.
- Programista silników gier (Engine Developer) – rozwija i optymalizuje silniki gier.
- Tester gier (Game Tester/QA Tester) – testuje gry pod kątem błędów.
- Programista narzędzi (Tools Developer) – tworzy narzędzia wspierające produkcję gier.
- Grafik komputerowy 2D/3D – tworzy modele i animacje do gier.
- Animator postaci w grach (Game Animator) – animuje postacie i obiekty w grze.
- Twórca interfejsu użytkownika (UI/UX Designer) – projektuje interfejs i doświadczenie gracza.
- Programista AI (Artificial Intelligence Developer) – tworzy sztuczną inteligencję w grach.
- Analityk danych (Data Analyst) – analizuje dane w celu optymalizacji gier.
- Twórca scenariusza (Narrative Designer) – odpowiada za fabułę gry.
- Programista aplikacji mobilnych (Mobile App Developer) – tworzy gry na urządzenia mobilne.
- Specjalista ds. optymalizacji wydajności (Performance Optimization Specialist) – optymalizuje wydajność gier.
- Konsultant IT lub doradca techniczny – doradza firmom w kwestiach technicznych.
Opiekun
- Łukasz Szymkowski- absolwent Informatyki na Uniwersytecie w Białymstoku, pedagog z kilkuletnim doświadczeniem i wykładowca na Politechnice Białostockiej. Obecnie - nauczyciel przedmiotów zawodowych oraz specjalista GameDev w Technikum Programistycznym INFOTECH, gdzie wspiera rozwój młodych programistów.
Pasjonuje się tworzeniem gier na silniku Unity oraz programowaniem, lecz jego zainteresowania wykraczają daleko poza technologię – ceni dobrą literaturę, zwłaszcza fantasy, a także komiksy i mangę. Jest także miłośnikiem kina, szczególnie filmów z superbohaterami, z naciskiem na produkcje MARVEL, oraz gier niezależnych, które ceni za innowacyjność i oryginalność.
Uchodzi za człowieka renesansu, dla którego nauka i technologia są zarówno zawodem, jak i pasją. Jego wszechstronność oraz zaangażowanie w rozwój młodych talentów czynią go niezwykle cenionym mentorem.