Ułatwienia dostępu

Technikum Infotech

Oferta edukacyjna - Technik Programista - specjalność GameDev

Oferta edukacyjna

Programista gier, czyli Technik Programista pracujący w branży GameDev, to specjalista odpowiedzialny za kodowanie i implementację mechaniki postaci, które ożywiają świat gry. Jego zadaniem jest napisanie kodu, który determinuje, jak postacie i obiekty w grze poruszają się, reagują na działania gracza oraz jak gra działa na poziomie technicznym.

Technik Programista – o specjalności GameDev to osoba, która po ukończeniu nauki w Technikum Programistycznym INFOTECH otrzyma suplement do dyplomu o przebiegu nauczania dotyczące przebiegu całego cyklu kształcenia z zakresu tworzenia gier komputerowych.

Programista GameDev korzysta z różnych języków programowania i narzędzi, takich jak Unity, Godot czy Unreal Engine, aby stworzyć gry, które są zarówno atrakcyjne wizualnie, jak i sprawnie działające. Praca ta wymaga zdolności do rozwiązywania problemów technicznych, optymalizacji kodu oraz ścisłej współpracy z innymi członkami zespołu, takimi jak projektanci czy graficy.

Praca programisty gier to połączenie pasji do gier i umiejętności technicznych. To szansa na tworzenie własnych światów, ciągły rozwój i zdobywanie nowych umiejętności w dynamicznie rozwijającej się branży wartej ponad 200 mld dolarów.

Profil kandydata

  • Umiejętność wykorzystywania inteligencji matematyczno-logicznej
  • Pasja do gier i programowania
  • Podstawowa znajomość tematyki programowania, m.in. czym jest programowanie, języki programowania
  • Zainteresowanie tworzeniem własnych gier
  • Zainteresowania związane z procesem tworzenia gier

Języki obce

Do wyboru są następujące języki obce:

  • Hiszpański – język pełen pasji i kultury, który otwiera wiele drzwi na świecie.
  • Niemiecki – kluczowy język w przemyśle i technologii, szczególnie w Europie.
  • Rosyjski – jeden z najważniejszych języków Europy Wschodniej i Azji.

Język angielski jest obowiązkowy dla wszystkich, ponieważ stanowi podstawę współczesnej komunikacji międzynarodowej, technologii oraz nauki. Z nami opanujesz go na poziomie zawodowym, gotowym do wykorzystania w branży IT.

Przedmioty realizowane w cyklu kształcenia

Przedmiot rozszerzony – język angielski



Przedmiot rozszerzony nauczany w toku nauki nie jest obligatoryjny na egzaminie maturalnym,
uczeń może wybrać zdawane przedmioty maturalne zgodnie ze swoimi preferencjami.

1 klasa

  • Język angielski zawodowy
  • Podstawy programowania
  • Tworzenie oraz obróbka grafiki rastowej i wektorowej
  • Kontrola wersji kodu (GiT)

2 klasa

  • Programowanie obiektowe
  • Podstawy baz danych
  • Podstawowe aplikacje WWW
  • Modelowanie 3D i animacja

3 klasa

  • Projektowanie oprogramowania
  • Język Programowania C#
  • Zaawansowane aplikacje WWW
  • Podstawy PHP

4 klasa

  • Zaawansowane aplikacje WWW
  • Aplikacje desktopowe
  • Aplikacje mobilne
  • Tworzenie gier komputerowych

5 klasa

  • Systemy desktopowe
  • Serwerowe systemy WWW
  • Wykorzystanie generatywnej AI w tworzeniu gier komputerowych

Egzaminy zawodowe

Klasa Egzamin
4 klasa - czerwiec INF.03 - Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych.
5 klasa - styczeń INF.04 - Projektowanie, programowanie i testowanie aplikacji.

Certyfikaty

- Unity Certified Associate - Certyfikat Unity potwierdza umiejętności związane z jednym z najpopularniejszych silników gier. Kurs obejmuje podstawy tworzenia gier, projektowania poziomów, skryptowania, a także pracę z dźwiękiem i animacją.

- Unreal Engine Developer Certification - Ten certyfikat jest wydawany przez Epic Games, firmę odpowiedzialną za rozwój silnika Unreal Engine. Epic Games prowadzi oficjalne kursy oraz egzaminy, które można zdawać online lub w partnerskich ośrodkach. Certyfikat ten potwierdza zaawansowane umiejętności w programowaniu w C++, modelowaniu 3D, renderowaniu oraz tworzeniu realistycznych środowisk.

Praktyki

  • 4 klasa – 140h maj/czerwiec
  • 5 klasa – 140h listopad/grudzień

Praktyki w szkole średniej w zawodzie programisty odgrywają kluczową rolę, ponieważ pozwalają uczniom zdobyć praktyczne doświadczenie i zastosować wiedzę teoretyczną w rzeczywistych projektach. Dzięki współpracy z firmami IT, uczniowie mogą lepiej zrozumieć wymagania branży, co ułatwia im start w karierze zawodowej po zakończeniu nauki.

Jakie studia?

Absolwenci mogą kontynuować naukę na takich kierunkach studiów jak Informatyka, Inżynieria Gier Komputerowych, Grafika Komputerowa, Automatyka i Robotyka, Programowanie Aplikacji Mobilnych, Programowanie Aplikacji Webowych, a także Sztuczna Inteligencja i Uczenie Maszynowe.

Po naszym technikum kandydat może podjąć studia na wyżej wymienionych kierunkach, ale jest również dobrze przygotowany do wykonywania zawodu. Dzięki temu może łączyć pracę zawodową z doskonaleniem praktycznych umiejętności oraz studiami w trybie zaocznym, na co decyduje się większość naszych absolwentów.

>

GameDev to zawód przyszłości

  • Programista gier (Game Developer) – tworzy i rozwija gry komputerowe.
  • Projektant gier (Game Designer) – projektuje mechanikę i zasady gry.
  • Programista silników gier (Engine Developer) – rozwija i optymalizuje silniki gier.
  • Tester gier (Game Tester/QA Tester) – testuje gry pod kątem błędów.
  • Programista narzędzi (Tools Developer) – tworzy narzędzia wspierające produkcję gier.
  • Grafik komputerowy 2D/3D – tworzy modele i animacje do gier.
  • Animator postaci w grach (Game Animator) – animuje postacie i obiekty w grze.
  • Twórca interfejsu użytkownika (UI/UX Designer) – projektuje interfejs i doświadczenie gracza.
  • Programista AI (Artificial Intelligence Developer) – tworzy sztuczną inteligencję w grach.
  • Analityk danych (Data Analyst) – analizuje dane w celu optymalizacji gier.
  • Twórca scenariusza (Narrative Designer) – odpowiada za fabułę gry.
  • Programista aplikacji mobilnych (Mobile App Developer) – tworzy gry na urządzenia mobilne.
  • Specjalista ds. optymalizacji wydajności (Performance Optimization Specialist) – optymalizuje wydajność gier.
  • Konsultant IT lub doradca techniczny – doradza firmom w kwestiach technicznych.

Opiekun

  • Łukasz Szymkowski- absolwent Informatyki na Uniwersytecie w Białymstoku, pedagog z kilkuletnim doświadczeniem i wykładowca na Politechnice Białostockiej. Obecnie - nauczyciel przedmiotów zawodowych oraz specjalista GameDev w Technikum Programistycznym INFOTECH, gdzie wspiera rozwój młodych programistów.

    Pasjonuje się tworzeniem gier na silniku Unity oraz programowaniem, lecz jego zainteresowania wykraczają daleko poza technologię – ceni dobrą literaturę, zwłaszcza fantasy, a także komiksy i mangę. Jest także miłośnikiem kina, szczególnie filmów z superbohaterami, z naciskiem na produkcje MARVEL, oraz gier niezależnych, które ceni za innowacyjność i oryginalność.

    Uchodzi za człowieka renesansu, dla którego nauka i technologia są zarówno zawodem, jak i pasją. Jego wszechstronność oraz zaangażowanie w rozwój młodych talentów czynią go niezwykle cenionym mentorem.